Головна » Статті » Розробки уроків

І етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови та літератури

Завдання І ( шкільного) етапу Всеукраїнських учнівських  олімпіад

з української мови та літератури

 11 клас

Українська література

І. Написати твір-роздум на тему «З чого починається батьківщина».  12 б.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Дати відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях. 5 б.

1.​ Хто з українських митців згуртував, а потім зруйнував організації «Ударна група поетів-футуристів»

і Аспанфут? (____________________________________________________________).

2.​ Кого з поетів-модерністів двічі висували на здобуття Нобелівської премії, називали «князем

української поезії»? (________________________________________________________________).

3.​ У творчості яких письменників знайшли своє продовження авангардистські пошуки М. Семенка? (_________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________).

4.​ Про кого з письменників літературознавець О. Білецький сказав: «Музика заполонила його

світосприймання…». (_____________________________________________________________).

5.​ Який основний мотив вірша П. Тичини «Ви знаєте, як липа шелестить…»?

(___________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________).

ІІІ. Установіть відповідність між художніми засобами й прикладами. 4 б.

Художній засіб Приклад

1. Неологізм А. Я сестру вашу так любив –

Дитинно, злотоцінно.

2. Порівняння Б. Де тополя росте,

Серед поля стою

3. Уособлення В. Я Ваші очі пам'ятаю,

Як музику, як спів.

4. Алегорія Г. Ви знаєте, як сплять старі гаї?

Вони все бачать крізь тумани.

Д. Одчиняйте двері –

Наречена йде!

Відповідь. І. _____; 2. ____; 3. ____; 4. _____.

Українська мова

І. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Побудуйте його структурну схему.

Зробіть повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над ними частини мови,

дайте характеристику всій конструкції та її компонентам як простим реченням). 10 б.

Мабуть немає киянина чи гостя столиці України якого б не вражала велич і краса Софійського собору.

(___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________).

ІІ. Запишіть подані слова та словосполучення у формі кличного відмінка. 3 б.

Пані Олена, Валерій Петрович, друг Петро, швець, Ольга Федорівна, брат Андрій, юнак,

колега Петричук, молодець.

(___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________)

ІІІ. Поясніть лексичне значення власне українських слів. Уведіть кожне слово в речення.

Гарний, вишуканість, громада. 6 б.

(___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________)

ІУ. Запишіть подані нижче слова правильно, розкривши дужки та знявши скісну риску:

При/все/людно, по/де/куди, будь/де, сімсот/п…ятдесяти/семи/кілометровий, аби/куди, пів/ящика,

пан/(є) (Є) вропейський, (Ш) (ш) евченківське слово, (К) (к) київські (В) (в) улиці, місто (С) (с) ухий

(Л) (л) иман, (Ф) (ф) ранкова поема, брунатно/сірий, рука/в/руку, рано/по/раненьку, у/сто/крат. 5 б.

(___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________)

 

Усього: 45 б.

 

 

Категорія: Розробки уроків | Додав: Nataliya_Tsovma (20/11/2015)
Переглядів: 367 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar