Головна » Статті » Розробки уроків |
Завдання І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови та літератури 10 клас Українська література І. Написати твір-роздум на тему «Якою я бачу школу майбутнього?». 12 б.
ІІ. Дати відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях. 5 б. 1. До яких жанрів належать такі твори І. Карпенка-Карого: «Мартин Боруля», «Хазяїн», «Безталанна», «Сава Чалий»? (_______________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________) 2. Де і коли було відкрите Наукове товариство імені Тараса Шевченка? ( ____________________ _______________________________________________________________________________________________) 3. У чому полягала життєва мета І. Нечуя-Левицького? (________________________________________________________________________________). 4. Яка авторська позиція у повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького? (__________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________) 5. Кому Михайло Старицький присвятив баладу «Гетьман»? (____________________________). ІІІ. Установіть відповідність між прикладами і тропами. 4 б. Приклад Троп 1)Я в снах колись стрівся з А - синекдоха нею в терновому саду. Б - порівняння 2) Слухати Солов’яненка - В – метонімія насолода. Г - епітет 3).Поезія згубила камертон. Д - метафора 4)Усі чекали вечері, бо досі крихти в роті ніхто не мав. Відповідь. 1) _____; 2) ____; 3) _____; 4) _____. Українська мова І. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Побудуйте його структурну схему. Зробіть повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над ними частини мови, дайте характеристику всій конструкції та її компонентам як простим реченням). 10 б. Сумно і смутно людині коли обертаючись до найдорожчих джерел дитинства та юності нічого не бачить вона дорогого небуденного. (__________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________) ІІ. Відшукайте стійкі лексичні сполучення слів, у яких стираються ознаки якісних, відносних чи присвійних прикметників. Біла хустина, залізні нерви, залізні дроти, вовча натура, Франкові твори, вовчий апетит, лисяча хитрість, собачий холод, собача будка. 5 б. __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________) ІІІ. Як правильніше сказати українською мовою: навшпиньках чи навшпиньки? Відповідь аргументуйте. 4 б. __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________) ІУ. Побудуйте синонімічні ряди до дієслів: гаятися, бентежити, гребувати, майоріти, стямитися. 5 б. __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________) Усього: 45 б. | ||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 397 | |
Всього коментарів: 0 | |