Головна » Статті » Розробки уроків

І етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови та літератури

Завдання І (шкільного) етапу Всеукраїнських учнівських  олімпіад

з української мови та літератури

7 клас

Українська література

І. Напишіть твір-роздум на тему „ Яку професію я вважаю за найважливішу?” 12 б.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях. 5 б.

1.​ До якої групи лірико-побутових пісень належать козацькі та чумацькі пісні?

 (__________________________________________________________).

1.​ У чому полягає секрет розміру коломийкового вірша?

 (___________________________________________________________________).

1.​ Які мовні засоби надають повісті І. Франка «Захар Беркут» особливого колориту, неповторності?

(____________________________________________________________________________________)

1.​ Яка основна думка балади Т. Шевченка «Тополя»?

(__________________________________________________________________________________).

1.​ Про який твір сказано так: «Внутрішня структура цього пристрасного монологу побудована

на поступовому підвищенні: від спокійного плинного звертання до слухачів відбувається наростання емоцій»?

(__________________________________________________________________________________).

Українська мова

І. Запишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний розбір

(підкресліть члени речення, надпишіть над ними частини мови, дайте характеристику всій конструкції). 8 б.

Мороз прилине синьо і прозоро розвісить скрізь сивий дим інею.

(__________________________________________________________________________________

(__________________________________________________________________________________).

(__________________________________________________________________________________

(__________________________________________________________________________________).

ІІ. Вкажіть іменники жіночого роду. Доберіть до кожного з них прикметники,

узгоджуючи їх граматичні значення. Словосполучення запишіть.

Адреса, продаж, дівча, непосида, Перу, путь, кенгуру, авеню, собака, бідолаха, нероба, ступінь,

м’якуш, мати. 5 б.

(__________________________________________________________________________________

(__________________________________________________________________________________

(__________________________________________________________________________________).

ІІІ. Утворіть слова за допомогою суфіксів –ськ(ий) або-ств(о): 5б.

Чукотка, Прага, Париж, Сиваш, латиш, товариш, казах, рибалка, брат, людина.

(__________________________________________________________________________________

(__________________________________________________________________________________

(__________________________________________________________________________________).

ІУ. З’ясуйте синтаксичну роль інфінітива. 5б.

А) Дали наказ виступати. Б) Ми повинні вчитися. В) Наказали виступати. Г) Прийшли вчитися.

Д) Вчитися – наш обов’язок.

(__________________________________________________________________________________).

(__________________________________________________________________________________).

(__________________________________________________________________________________).

(__________________________________________________________________________________).

 

Усього 40 б.

 

Категорія: Розробки уроків | Додав: Nataliya_Tsovma (20/11/2015)
Переглядів: 428 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar